Karku's Kanttekingen > Wezens > Gieter Vol Magie

Gieter Vol Magie

Zie ook het voorwerp gieter vol magie.

Deze simpele tinnen gieter is op het oog niet te onderscheiden van een normale gieter. Wanneer je echter het juiste commandowoord uitspreekt, dan vat de gieter vlam en begint gillend rond te rennen. Daarbij zet hij alles in brand waar hij tegenaan loopt.

Er wordt gezegd dat de eerste gieters vol magie ontstaan zijn als venijnige grap tussen twee ambachtstovenaars. De ene had ooit gieters in zijn tuin gezet die op commando alles vanzelf bewaterden. De andere heeft op een nacht alle gieters vervloekt zodat ze de volgende keer de tuin zouden afbranden. Sindsdien maken ambachtstovenaars beide soort gieters.

De vloek op de gieter is overdraagbaar. Wanneer de gieter voor de tweede keer op een dag wordt geactiveerd, dan vat de activator zelf ook vlam.

Geconstrueerde Aard. De gieter heeft geen lucht, voedsel, drinken of slaap nodig.

Statistieken

Minuscule constructie, geen gevoel voor rechtvaardigheid


Pantserklasse 16 (pantser van nature)
Stootpunten 45 (7d8 + 14)
Snelheid 25 ft.


KRA BEH UIT INT WIJ CHA
1 (-5) 14 (+2) 17 (+3) 1 (-5) 5 (-3) 1 (-5)

Vaardigheden Acrobatiek +6, Toneelspel -1
Immuun voor Schade van vergif; stompen, steken of snijden van niet-magische wapens die niet uit adamant bestaan
Immuun voor de Condities bang, gecharmeerd, uitgeput, vergiftigd, verlamd, versteend
Zintuigen blindzicht 10 ft., passieve Perceptie 7
Talen één taal van zijn maker
Uitdaging 0 (10 XP)


Activeer de Vloek. Je kunt als actie het commandowoord uitspreken om de vloek op de gieter te activeren. De gieter vat dan vlam en begint gillend in het rond te rennen, zoals beschreven staat in de actie Lopend Vuurtje. De gieter is direct na de activator aan de beurt. Dit effect duurt een minuut, waarna de gieter weer teruggaat naar zijn rusttoestand. Als je de gieter voor de tweede keer op een dag activeert, dan vat je zelf ook vlam. Je leidt hierdoor een minuut lang 2d8 vuurschade.

Bedrieglijk Uiterlijk. Zolang de gieter zich niet beweegt, is hij niet te onderscheiden van een normale gieter.

Magie Weerstand. De gieter heeft voordeel op reddingsworpen tegen spreuken en andere magische effecten.

Acties


Lopend Vuurtje. (Alleen als de vloek actief is.) De gieter loopt vijf keer 5 ft in een willekeurige richting. Als de gieter daarbij in de ruimte van een ander wezen komt of tegen iets opbotst, dan moet de ander een MG 15 reddingsworp in Behendigheid maken. De ander lijdt 1d8 vuurschade bij falen of de helft bij succes. Ongedragen ontvlambare objecten vatten hierdoor vlam.